CUM AM PUTEA SA FENTAM TAXA AUTO ?

Operatiunea este de zece ori mai ieftina, dureaza doua zile si se poate face prin intermediul unor firme specializate

Pentru toti cei care s-au saturat de nebunia care inconjoara noua taxa de poluare (inmatriculare) exista de ceva timp o metoda cat de cat practica si in mare parte destul de sigura. Este vorba de inmatricularea masinii proprietate personala in actele unei firme sau persoane specializate din Bulgaria. O inmatriculare care costa in Romania 4500 euro face doar 400 de euro in tara vecina.

In Romania au aparut firme specializate care te ajuta sa intri in contact cu firme care se ocupa cu inmatricularea autovehiculelor. Dupa rezervarea facuta la una dintre aceste firme, fie din Romania, fie din Bulgaria, posesorul autoturismului trebuie sa se prezinte la sediul acestora cu toate actele necesare inmatricularii. Aveti nevoie de cartea de identitate a posesorului, talonul masinii, cartea de identitate a masinii, in cazul in care masina are numere provizorii, cartea de identitate veche taiata sau stampilata, toate contractele de vanzare-cumparare (facturi, procuri) de la proprietarul din talon al masinii pana la actualul proprietar, numerele (cele stipulate in talon). Daca nu aveti sau ati pierdut vreunul dintre aceste documente, inmatricularea nu se poate face. Dupa verificarea autenticitatii actelor se va intocmi un contract de vanzare-cumparare tipizat intre actualul proprietar al masinii si firma. Tot atunci se face un alt contract de vanzare-cumparare intre firma si proprietar. Primul contract, talonul si cartea de identitate a masinii se depun in Bulgaria pentru inmatricularea masinii. Se platesc asigurarea, vama, estimarea masinii si taxele pentru revizie si numere.

Cat platim
Daca masina este in stare perfecta de functionare, stabilita in urma verificarii tehnice, se demareaza procedura de inmatriculare, care este mult mai ieftina decat in Romania. Prima taxa pe care trebuie sa o plateasca posesorul auto­vehiculului este Taxa de reciclare in valoare de 100 de euro. Asigurarea costa intre 75-100 de euro. Taxa pentru noile numere de Bulgaria ajunge in jur de 35 Euro, inregistrarea la „RAR”-ul bulgaresc e 60 de euro. Pentru ca au existat cazuri in care in contractele de vanzare cumparare a autovehiculelor erau stipulate totalmente alte lucruri, acum sunt necesare obligatoriu doua traduceri legalizate in valoare de 20 de euro. Dupa acestea se plateste o declaratie vamala de 2% din valoarea declarata a autovehiculului si o taxa vamala tot de 2% din valoarea contractului. De exemplu, pentru o valoare declarata de 1000 de euro se platesc 20 de euro.
Impozitul se calculeaza in functie de puterea masinii (kw), inmultita cu un coeficient in relatie cu anul in care masina a fost fabricata: pana in 37 kW inclusiv – 0,34 leva pentru fiecare kW, peste 37 kW pana la 55 kW inclusiv – 0,40 leva pentru fiecare kW, peste 55 kW pana la 74 kW inclusiv – 0,54 leva pentru fiecare kW, peste 74 kW pana la 110 kW inclusiv -1,10 leva pentru fiecare kW, intre 110 kW pana la 120 kw inclusiv – 1,23 leva pentru fiecare kW, peste 120 kw pana la 150 kw inclusiv – 30 leva pentru fiecare kw, peste 150 kw – 60 leva pentru fiecare kw. O leva era ieri 2 lei la cursul BNR. In functie de anul in care masina a fost produsa, taxa se inmulteste cu coeficientul de vechime a masinii. Astfel, pentru o masina de peste 14 ani coeficientul va fi 1, peste 5 ani pana la 14 ani inclusiv acesta va fi 1,5, iar pana in 5 ani coeficientul va avea o valoare de 2,8. Exemplu: pentru o masina cu o putere de 100 kw si o vechime de 10 ani impozitul anual va fi de 100 *1.10 * 1.5 ajungand la o valoare de 165 leva. Ultimele acte care trebuie platite sunt procura in valoare de 10 euro si comisionul firmei care s-a ocupat de inmatriculare ce variaza intre 200 si 300 de euro.

Totul in doua zile
Ca exemplu, un autoturism Alfa Romeo 156, Euro 2 produs in anul 2000, avand motorizare pe benzina si o cilindree de 1800 il costa pe posesor 400 de euro daca o inmatriculeaza in Bulgaria si 4500 de euro daca o inmatriculeaza in Romania. Desi la prima vedere pare o gramada de birocratie, trebuie sa stam linistiti deoarece de toate aceste acte se ocupa firma specializata si acestea nu dureaza mai mult de doua zile.
In ce priveste reinmatricularile autovehiculelor din Bulgaria inapoi in Romania, oficialii de la Registrul Auto Roman (RAR) nu au o situatie a acestora. Lorena Stroe ne-a declarat ca „nu exista dezavantaje majore in inmatricularea in Bulgaria. Din contra, acolo taxa este mai mica si de aceea foarte multi se duc sa isi inmatriculeze masinile acolo”.

Neajunsurile metodei bulgaresti
In fiecare an, posesorul autoturismului trebuie sa faca o mica excursie peste granita pentru a-si plati darile care ajung la 200 de euro. Anual trebuie reinnoita asigurarea, pentru efectuarea inspectiei tehnice, care in Bulgaria se face in fiecare an, si pentru taxele ce trebuie platite la primaria orasului in care este inmatriculat vehiculul. Inca un neajuns al inmatricularii in Bulgaria apare in momentul in care masina este implicata intr-un accident de circulatie si necesita reparatii majore ce nu pot fi suportate din buzunarul proprietarului. Astfel, daca firma de asigurare din Bulgaria nu este filiala unei firme de asigurare internationale care are si sediu in Romania, posesorul trebuie sa se deplaseze in orasul in care este inmatriculat autovehiculul pentru efectuarea reparatiilor.

Sursa: ziua.net

Discuție

Niciun comentariu până acum.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

Enter your email address to follow this blog and receive notifications of new posts by email.

Alătură-te altor 17 urmăritori

RSS Abonare

  • A apărut o eroare, probabil feed-ul s-a stricat. Încearcă mai târziu.
%d blogeri au apreciat asta: