DE CE MICHELIN ?

DE CE MICHELIN ?

La fiecare invartire a rotii, banda de rulare se curbeaza si se deformeaza, deoarece vine in contact cu contururile solului. In timp ce se deformeaza, cauciucul se incalzeste, iar energia se pierde sub forma de caldura.. Aceasta este sursa a 90% din „rezistenta la rulare” a anvelopei.

La fiecare invartire a rotii, banda de rulare se curbeaza si se deformeaza, deoarece vine in contact cu contururile solului. In timp ce se deformeaza, cauciucul se incalzeste, iar energia se pierde sub forma de caldura.. Aceasta este sursa a 90% din „rezistenta la rulare” a anvelopei.

MICHELIN


Cu cat rezistenta la rulare a unei anvelope este mai mare, este necesara o putere mai mare de la motor pentru a misca masina mai departe. In cazul in care motorul trebuie sa lucreze mai greu doar pentru a depasi rezistenta de rulare a anvelopei, se va folosi mai mult carburant. Ganditi-va la rezistenta la rulare ca o masina incercand sa urce permanent o panta de 1%. Rezistenta la rulare nu poate fi complet eliminata, dar redusa pe cat de mult posibil veti avea nevoie de mai putin combustibil.

Singurul punct de contact intre vehicul si carosabil, anvelopa trebuie sa ofere echilibrul corect intre aderenta, tractiune, confort, zgomot, longevitate, eficienta energetica si costul de achizitie. Fara compromis.
Fabricat prin utilizarea de proceduri exigente
Fabricarea unei anvelope nu este pur si simplu turnarea cauciucului intr-o matrita. Este un proces complex, care necesita o atentie extraordinara la detalii. Multe, daca nu chiar majoritatea anvelopelor, sunt realizate manual cu mare atentie la calitate. Sistemul nostru de calitate, masurat de multe ori de-a lungul procesului de fabricatie, se aplica în mod egal si cu aceeasi rigurozitate in toate fabricile noastre din intreaga lume. Aceasta garanteaza acelasi nivel de calitate ori de cate ori una dintre anvelopele noastre este in productie.
Anvelopa este o suma complexa a unei multitudini de parti
Succesul ei depinde de modul in care fiecare parte lucreaza impreuna ca un intreg. Este un produs extrem de avansat folosind o mare varietate de materii prime. De fapt, mai mult de 200 de parti componente merg in procesul de fabricare a unei anvelope moderne.

Aceste componente se impart in cinci grupe:
1. Cauciuc natural. Principalul component al straturilor benzii de rulare a anvelopei.
2. Cauciuc sintetic. Un element esential in benziile de rulare ale anvelopelor utilitarelor si 4×4.
3. Negru de fum si silica. Utilizat ca agent de consolidare pentru a imbunatati caracteristicile de uzura ale anvelopei.
4. Cabluri metalice si textile. Acestea compun scheletul anvelopei si garanteaza geometria si rigiditatea sa.
5. Numerosi agenti chimici. Confera proprietati speciale anvelopei precum rezistenta redusa la rulare sau aderenta foarte mare.
Fabricatia anvelopelor este un proces de inovare continua.
Fara indoiala ati auzit despre anvelopele verzi Michelin care ajuta la economia de carburant prin scaderea rezistentei la rulare. La Michelin, lucram in prezent la a cincea generatie de anvelope verzi. Scopul este de a oferi o imbunatatire de cel putin doi la suta in economia de carburant si reducerea emisiilor de CO2 cu fiecare generatie succesiva. Acest lucru a fost, in felul nostru, o revolutie tacita. Una in care am ajutat la reducerea consumului de carburant la nivel mondial cu mai mult de 12 miliarde de litri si am evitat 30 milioane de tone metrice de emisii de CO2 din anul 1992.

Michelin s-a angajat la imbunatatirea economiei de carburant mentinand in acelasi timp foarte lunga perioada pana la uzura, franare excelenta pe suprafete umede, confort si zgomot redus. Calitatea unei anvelopei este esenta valorii sale.

Anvelopele pierd in mod natural presiunea (aproximativ 0,06 bari pe luna). Pierderea de presiune poate fi accelerata de alte cauze, cum ar fi:

– spargerea accidentala
– valva care trebuie schimbata la fiecare inlocuire a anvelopei
– capacelul valvei, esential pentru a garanta etanseitatea
– janta, care trebuie curatata la fiecare montare a anvelopei.

Inamicul fizic

– Varsta.
– Uzura si avariile (intepaturile, taieturile, lovirile, craparea/fisurarea firului/partii laterale a cauciucului, umflaturi si borduri, etc).
– Trecerea peste gropi, borduri, limitatoare de viteza etc.

SURSA :www.michelin.ro

Discuție

Niciun comentariu până acum.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

Enter your email address to follow this blog and receive notifications of new posts by email.

Alătură-te altor 17 urmăritori

RSS Abonare

  • A apărut o eroare, probabil feed-ul s-a stricat. Încearcă mai târziu.
%d blogeri au apreciat asta: