ARCURILE ECOIDALE

Arcurile elicoidale suportă greutatea maşinii şi absorb impactul condiţiilor de drum.
Amortizoarele reglează mișcarea arcului. Împreună formează sistemul de suspensie al vehiculului, acesta fiind cel care păstrează anvelopele în contact cu carosabilul.
Uzura și coroziunea graduală provoacă degradarea arcurilor elicoidale. Acestea devin mai slabe și, în timp, se scurtează și pot chiar să se rupă.
Arcurile uzate vor începe să compromită siguranţa autovehiculului, contribuind la prelungirea distanţelor de frânare, la o ţinută de drum proastă, la uzarea mai rapidă a anvelopelor și la o direcţie mai puţin promptă.

Tipuri de arcuri:
– Arcuri cu diametru constant
– Arcuri în formă de banană
– Arcuri cu diametru variabil
– Arcuri miniblock

Arcul cu diametru variabil miniblock
Arcul este mai gros în centru și mai subţire la capete. Acest tip de arc devine cu atât mai tare cu cât este presat mai mult. Acesta are un ritm progresiv.

Exemple de vehicule care folosesc arcuri cu diametru variabil:

Audi: A3 quattro, TT quattro, A6
BMW: Seria 3, Z3
Ford: Escort, Galaxy
Opel: Astra, Corsa, Meriva, Vectra, Zafira
Renault: Clio II, Kangoo 4×4, Espace, Trafic II
Rover: 75
Saab: 900, 9-3
VW: Golf, Passat, Transporter T3, T4, T5

Discuție

Niciun comentariu până acum.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

Enter your email address to follow this blog and receive notifications of new posts by email.

Alătură-te altor 17 urmăritori

RSS Abonare

  • A apărut o eroare, probabil feed-ul s-a stricat. Încearcă mai târziu.
%d blogeri au apreciat asta: